FRANŠIZNO POSLOVANJE U KRIZI CVJETA

Konačno su svi shvatili ozbiljno epidemiju koja nas je snašla. Oku nevidljivi Corona virus može pokrenuti krizu s kakvom se do sada nismo susreli. To pokazuje kako smo, kao ljudska rasa, ranjivi i kako nitko nije ne dodirljiv.

Analiza prošle ekonomske krize u svijetu pa i Hrvatskoj pokazala je da su neki sektori poslovanja otporni na recesiju. Jedan od tih  „recession proof  sektor je i franšizni. To iskustvo nam je pokazalo da je upravo kriza vrijeme cvjetanja franšiznog sektora i da on tada najbolje raste.

Zašto je franšizni sektor otporan na recesiju?

To ima i svoje logično objašnjenje. Naime, budući poduzetnici, u strahu za svoja sigurna radna mjesta, ili već u tranziciji vide kupnju franšize kao svoju šansu za pokretanje održivog poslovnog projekta i podjelu rizika poslovanja s iskusnim partnerom, davateljem franšize. Upravo u tom trenutku to im je najvažnije, a franšizno poslovanje upravo to nudi. Dakle, sama srž franšiznog poslovanja je upravo ono što se u krizi najviše traži: podjela rizika, know how i edukacija/prekvalifikacija. Davatelj franšize je mentor koji zna sve tajne tog biznisa  i ima jaku motivaciju te ulaže svoj trud u uspjeh poslovanja budućeg poduzetnika s obzirom na to da je to proširenje njegovog vlastitog poslovnog pothvata.

Statistika govore u korist franšiza

Kupnjom franšize „novak“ može postati sam svoj gazda, ali ne i prepušten sam sebi te pri tome osigurati sebi i svojoj obitelji stalne prihode. Pogledajmo statistiku. Samostalnim ulaskom u poduzetništvo skoro 80% poduzetnika neće preživjeti prvih pet godina poslovanja dok u isto vrijeme ulaskom u posao kupnjom franšize više od 90% poduzetnika opstane nakon 5 godina poslovanja.

Dakle, svi mi u franšiznoj industriji ne trebamo se bojati krize koja bi bila posljedica Corona virusa, već upravo obrnuto. Pripremite i izglancajte svoje franšize i pojačajte oglašavanje, podvlačeći upravo vašu mentorsku pomoć, trening i edukacija te prijenos know how što sve osigurava održivost.

dr.sc. Ljiljana Kukec

 

 

 

FRANŠIZNO POSLOVANJE U KRIZI CVJETA