Povijesni uspjeh Hrvatske na European Franchise Awards

Dvije hrvatske tvrtke, jedna glavna nagrada od čak tri finala po kategorijama

Bruxelles/Zagreb, 15. rujna 2025. – Tinker Labs, hrvatska obrazovna franšiza za popularizaciju znanosti i STEM područja među djecom, najbolja je franšiza u Europi u kategoriji brzorastućeg brenda, Emerging International Brand. Nagrada je uručena na svečanosti dodjele European Franchise Awards, koju organizira European Franchise Federation – EFF u Bruxellesu.

Hrvatska je ove godine imala čak dva finalista u tri od šest kategorija za najbolje franšizne sustave u Europi. Uz Tinker Labs, hrvatsku Franšizu godine 2024, koja je bila finalist u dvije kategorije – International Brand i Emerging Brand, u kategoriji najboljih potpornih sustava u Europi za razvoj franšiznog poslovanja – Service to Franchising – u finalu je bio i Poslovni FM, prvi poslovni radio, utemeljitelj hrvatskog izbora za franšizu godine. 

Finalisti EFA nagrada

Osnivač Tinker Labsa, Alan Orlić, ističući zadovoljstvo što je i međunarodni žiri, nakon hrvatskog, prepoznao i nagradio Tinker Labs, podsjetio je da je svoj prvi centar otvorio 2016. godine u Osijeku. Od tada se Tinker Labs proširio na više od 100 lokacija diljem Europe, a nagrada će, najavljuje, biti dodatni poticaj i za još jedan planirani iskorak – širenje na tržište SAD-a.

Ljiljana Kukec, predsjednica Hrvatske udruge za franšizno poslovanje, ponosna je na ovogodišnji povijesni uspjeh Hrvatske, jer je Hrvatska jedina od svih SEE zemalja imala finaliste – i pobjednika jedne kategorije. A između 15.000 franšiznih sustava koji djeluju u Europi, biti među najboljima nije mala stvar, posebno što su u žiriju sjedili predsjednici franšiznih organizacija s dugom tradicijom franšiznog poslovanja – Nizozemske, UK, Francuske, Portugala, Njemačke i EU Centra za franšizing, naglašava. 

Zadovoljstvo nije krio ni Darko Buković, direktor nacionalnog izbora za franšizu godine, Franchise Brand Leader Award, ujedno i osnivač i glavni urednik prvog poslovnog radija Poslovni FM, naglasivši kako je i sama nominacija za finalistu u kategoriji potpornih sustava franšiznog poslovanja – izniman uspjeh i priznanje ustrajnom radu na širenju spoznaja o franšiznom poslovanju na širem regionalnom području. Mi smo već samim time – pobjednici.

Poslovni FM, navodi se u obrazloženju, pozicionirao se kao izniman zagovornik franšizinga, dosljedno nadilazeći tradicionalne medijske uloge kako bi aktivno promovirao i poboljšavao vidljivost i standarde etičkog franšizinga u širem prostoru SEE regije.

Buković je bio gost i Executive Meetinga European Franchise Federation, na kojem se govorilo o sadašnjosti, trendovima u pojedinim djelatnostima te posebno budućnosti franšiznog poslovanja u EU, a susreo se i s Matthiasom Lehnerom, predsjednikom EFF-a, kao i s nekoliko čelnika franšiznih organizacija Europe, kojima je predstavljen rad i djelovanje prvog poslovnog radija Poslovni FM. 

U razgovoru s poznatim svjetskim franšizama predstavljen je i Brend Forum, vodeća godišnja međunarodna konferencija o brendiranju i franšizingu u jugoistočnoj Europi, koja će se ponovo održati u Zagrebu sredinom lipnja 10-12. lipnja 2026. godine. Prvi put ove je godine organiziran u sklopu Brend Foruma i Franchise BrandMarkt, poslovna izložba za B2B razgovore o franšiznom poslovanju i mogućnostima, a sugovornici su iskazali zainteresiranost za dolazak i predstavljanje njihovih brendova te mogućnosti suradnje i na širem regionalnom području.

Izvor: Hrvatska udruga za franšizno poslovanje

Povijesni uspjeh Hrvatske na European Franchise Awards